Από το 1944 μέχρι σήμερα

Ενότητα: Το ιστορικό της επιχείρησης -
Εκτύπωση

Μεταπολεμική απεικόνιση της πλατείας Εμποριου (πρώην Ταμπάχανα)Αμέσως μετά τον πόλεμο και ενώ ο εμφύλιος πόλεμος θα μαίνεται στα γύρω βουνά, ο Κώστας Μπέης θα επιχειρήσει για μία ακόμη φορά ένα νέο ξεκίνημα. Με το τέλος του εμφυλίου στην επιχείρηση θα ενταχθεί και ο γιος του Χρήστος (Αρμάνδος) Πασχάλης ή Μπέης, γεννημένος το 1927. Διατηρώντας την αμιγώς οικογενειακή φυσιογνωμία της επιχείρησης, θα ξεπεράσουν τις πρώτες μεταπελευθερωτικές δυσκολίες και θα επαναφέρουν, με όπλο την αυστηρότατη διαχείριση και την επίπονη εργασία, την επιχείρηση στον δρόμο της κερδοφορίας.

Ο Κώστας Μπέης θα μείνει στο κατάστημα μέχρι τα βαθιά του γεράματα, έχοντας μέχρι τέλους την αίσθηση της προσωπικής ευθύνης. Θα πεθάνει το 1986 σε ηλικία 96 χρόνων.

Το νέο κατάστημαΤο 1987 εντάσσεται στην επιχείρηση ο Κώστας Πασχάλης ή Μπέης, γιος του Χρήστου (γεν. 1963), ο οποίος σήμερα φέρει την ευθύνη της διαχείρισης της.

Η αρχική φυσιογνωμία της επιχείρησης παρέμεινε σχεδόν αναλλοίωτη μέχρι το 1999, όταν και στην θέση του καταστήματος ανεγέρθη νέα πενταόροφη οικοδομή.

Από το 2001 η «Ποτοποιΐα Μπέη» επανήλθε στην παλαιά της θέση. Καταλαμβάνοντας μία έκταση 200 περίπου τετραγωνικών μέτρων (ισόγειο, υπόγειο), εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες λιανικής πώλησης, παραγωγής, τυποποίησης και αποθήκευσης πρώτων υλών και εμπορευμάτων.

Η εξωτερική φυσιογνωμία του καταστήματος καθώς και αυτή του πρατηρίου διαμορφώθηκε με απόλυτο σεβασμό στο πρότυπο του παλαιού καταστήματος: Πιστή αντιγραφή κουφωμάτων και ραφιών, αναπαλαίωση προσόψεων και διατήρηση πολλών παλαιότερων χρηστικών αντικειμένων.

Το νέο κατάστημα της Ποτοποιΐας ΜΠΕΗΟ τρόπος λειτουργίας της επιχείρησης, παρά τις επιμέρους αλλαγές, εξακολουθεί να διατηρεί τα αρχικά χαρακτηριστικά της, με μόνη διαφορά την μερική διεύρυνση των προϊόντων της, κυρίως σε επώνυμα κρασιά και αλκοολούχα προϊόντα. Το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών πραγματοποιείται με την λιανική πώληση, ενώ παράλληλα ενισχύεται με επιλεκτικές κινήσεις και η χοντρική.

Το μεγαλύτερο μέρος του πελατολογίου της επιχείρησης προέρχεται από την ευρύτερη περιοχή των Σερρών, ενώ εξίσου σημαντικό μέρος του, αποτελούν και οι Σερραίοι που είναι μονίμως εγκατεστημένοι στην Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και στο εξωτερικό και οι οποίοι επισκέπτονται την πόλη σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Μικρό είναι το κομμάτι που αφορά τους «τουρίστες» αφού η πόλη των Σερρών δεν είναι ανεπτυγμένη τουριστικά.